wedad
    Hej!
    jag är en elev som går nu i det 3 året i gymnasium, mest av mina betyg ämne är E.. har fått också D i några .. nu läser jag med individuella och fördjupnings ämnen men samtidigt fått jag i några av de D och en del A och B.
    Men som sagt, mest av kurserna som jag fick jag E i de.

    min fråga är alltså kan jag komma in i lärare utbildning till klass 7-8 eller gymnasium nivå med E betyg i ämnena, kommer det går eller vad,
    och om inte, vad kan ni tipsa att göra och om det inte går ska jag gå fjärde år i gymnasium eller är det bättre med komvux (?)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du blir behörig till lärarprogrammet - konkurrerar du i så fall om plats och det går inte på förhand veta hur högt meritvärde som kommer ge utbildningsplats. Gör ditt bästa i alla kurser du läser. Om du får Studiebevis kan du på komvux komplettera upp till examensbevis. I Vilka ämnen vill du bli lärare?

    Studie- och yrkesvägledare