Ali Najem Abdulaali
    Hejsan, jag undrar om man kan välja bort/byta kurden entreprenörskap och företagande mot en annan kurs. Jag har entreprenörskap och företagande kursen i tredje året på gymnasiet som fördjupning. Så min fråga till er är (kan jag välja bort/byta kursen entreprenörskap och företagande mot en annan kurs?)

    Tacksam för svar :)

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    programfördjupningskurser får väljas från listan på de kurser som får läsas som Programfördjupning på just ditt program. Sedan begränsar varje skola den listan, enligt de möjligheter som finns på skolan /vilka lärare finns t.ex/. Om din skola kan ge dig en annan kurs i stället för Entreprenörskap och företagande - så får du byta. Om din skoIa inte kan ge en annan kurs, då kan du fundera på att byta skoIa eller får försöka klara kursen på ngt. sätt ändå (för att uppnå kraven för gymnasieexamen>>> och bli behörig till högskoIa).

    Har du pratat med SYV på din skoIa? Kan din skola byta den kursen för dig mot en annan kurs? Det kan bli lite svårt nu, när undervisning har pågått i ca 5 veckor. Eleverna har lärt sig mycket i "den andra kursen" och du kommer (om du kommer in i en ny kurs) arbeta "i uppförsbacke", försöka läsa ikapp som det heter.

    Varför vill du inte fortsätta med entreprenörskapskursen?

    Hälsningar

    Mikael SYV