Alm
    Hej
    går det fortfarande att välja språk som tyska, spanska eller franska om man inte redan valt när man sökte till gymnasiet? jag sökte till gymnasiet men tror att jag glömde välja ett modernt språk. Får jag isåfall välja det på höstterminen när skolan börjar?
    mvh.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Raghad,
    det saknas generella regler om när och hur man väljer moderna språk på gymnasiet. Olika antagningskanslier och olika skolor gör på lite olika sätt.
    Jag gissar på att i fall det skulle vara Obligatoriskt att välja språk - skulle du i så fall inte kunnat genomföra din gymnasieansökan om du missade det.
    Därför har jag stora förhoppningar om att det är ändå OK, och att det löser sig med ditt val av ett modernt språk. Men om du är mycket orolig, kontakta SYV på din "gamla" grundkola eller personla på ditt antagningskansli. Kontaktuppgifter till alla de olika gymnasieantagningskanslier finns på www.antagningskanslier.se

    Hälsningar, lycka till med ditt gymnasieval och ha en trevlig sommar!
    Peter syv