Sara
    Jag har nyss börjat trean och ska börja med mitt gymnasiearbete. Jag går på linjen Handel & administrations programmet lärling (HAL). Jag praktiserar på Dressmann och har svårt att välja vad jag just ska skriva om till gymnasiearbetet.
    Skulle bli jätte tacksam om någon kunde ge tips :)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Gymnasiearbete behöver inte nödvändigtvis vara ”en skrift”, utan ex kan vara att du gör fönsterskyltning i en butik och förklarar hur du tänkte kring den, gör innan dess och efteråt kund-enkät (frågar ett antal kunder) om olika skyltningar kan bidra till ökad försäljning... glöm inte att din handledare för gymnasiearbete måste på förhand godkänna ditt GA-upplägg.

    Studie- och yrkesvägledare
    • :

      Kom på en sak nu men vet inte om man kan göra det just på det programmet jag går på, att det inte är inriktat till mitt program. Det är Ergonomin på Dressman eller vad man nu säger.

    • Anna : Fråga din handledare för gymnasiearbete om hen kan godkänna det temat som du vill ta för ditt GA.
    • Anna :

      Se om info på skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program kan bli till någon hjälp.