Daniel SYV

    Hej Jana!
    Av din fråga förstår jag att du är intresserad av yrket Frisör. I så fall rekommenderar jag att du söker till inriktningen Frisör på HV (hantverksprogrammet) på gymnasiet. Detta för att det kan bli svårt (ibland omöjligt) att hitta kostnadsfria utbildningar för vuxna som leder till yrket frisör.
    Det är lättare att på komvux komma in på Barnskötar-utbildningar, än på Frisör-utbildningar; detta pga frisör-utbildningar brukar ej finnas inom komvux och Om de finns, blir det enorm konkurrens om platserna på dem.
    >> Komvux - är en förkortning för "Kommunal Vuxenutbildning".
    Hälsningar
    D: