Neha

    Jag tog examen nyligen från Storbritannien, jag har läst LLB law i England. Vad är jag behörig till för jobb? Jag har kollat runt lite på olika magister program som European Business law, International Human rights law på Lunds universitet men jag undrar ifall det kommer gynna mig i framtiden det vill säga är vad är det för lediga jobb eller yrkesval möjligheter för mig? Vad har jag för behörig till nu och vad är min kompetens.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Neha,

    du kan med fördel samråda med studievägledare på juristprogrammen på de svenska lärosätena. Läs också på Framtid.se/Juridik om olika "juridiska yrken" i Sverige. Börja kanske med att titta på Internationell rättsvetare.
    Ytterst är det till en arbetsgivare att bestämma vilket jobb du kan få.
    Se också i platsannonser/jobbannonser om vilka kvalifikationer som arbetsgivare kräver att man har.