Mikael SYV på FrågaSYV

    Kandidatkurser brukar inte ges på distans så det kan troligtvis inte bli helt på distans. Distans finns annars med obligatoriska träffar. Gör planering tillsammans med studievägledare på den institutionen där du vill ta ut examen.

    • Julia : Tips! se kursinnehåll i beteendevet.programmen med huvudämne psykologi och försök hitta de kurser som ges inom programmet - på distans. Utbud av kurser som ges på distans utan träffar brukar vara rätt så begränsat. Det är möjligt att du inte kommer att hitta alla kurser på distans. Att samråda med studievägledare på den institutionen där du vill ta ut examen - är en mycket bra idé. Du kan få lite olika svar från olika lärosäten. Detta pga olika lärosäten kan ha lite olika regler för sina examina.