Hej
    Hej! Ska välja individuella val inför tvåan och trean. Jag kommer att läsa natur-sam. Jag vet att jag ska välja engelska 7 som mitt första val men är osäker på mitt andra. Jag funderar kanske på kemi 2 eftersom det kanske kan vara bra att ha till olika utbildningar men vet inte om jag kommer orka läsa det eftersom jag börjar bli skoltrött och tycker ämnet är sådär roligt. Jag vet heller inte om det kommer vara lönt att läsa det eftersom jag inte läser matte 4 eller fysik 2 - finns det utbildningar som inte kräver matte 4 och fysik 2 men kemi 2?

    Om jag inte väljer kemi 2 så ska jag välja bild och form.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej, Hej!

    Jag känner inte till någon högskoleutbildning som kräver kemi 2 men ej fysik 2 och matte 4.

    Om du tänker på meritpoäng, så kanske det i så fall är mer fördelaktigt att välja matematik 4, om möjlighet finns och du kan tänka dig läsa mer matte.

    Välj annars ngt. som du tycker är roligt, du har själv förslag på Bild och form.

    Hälsningar

    Peter syv