Hej,

    din kompis bör se om det finns "restplatser" på fysik kandidat; om det finns och hen är behörig, kan hen komma in på den utbildningen; om det inte finns någon ledig plats, bör hen söka till nästa antagningsomgång.

    Ta kontakt med vägledare på den aktuella skolan: högskola eller universitet; det kan finnas central antagning på det lärosätet; annars så brukar det finnas vägledre på de enskilda institutionerna och de bör veta om någon ledig plats finns eller inte.

    Vänligen
    ANNA