Vincent
    Hej, har precis blivit klar med en spanska 3 kurs på komvux. Hur gör gör jag för att den ska räknas med i min gymnasiepoäng? Registreras det automatiskt eller måste jag ladda upp bevis på antagning.se?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Vincent,
    det är ännu inte obligatoriskt för alla gymnasieskolor och Komvux att vara anslutna till den gemensamma betygsdatabasen BEDA. Det är ditt ansvar att se till att Antagning.se har tillgång till alla dina betyg. Se därför om betyget dyker upp på din inloggning på www.antagning.se och Om inte - ladda upp "betygspappret" /utdrag ur betygskatalogen/ själv.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Okej tack så mycket!
    • Milla : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!