Zi

    Hej, jag är så trött på min klasskompisar i nian och vill bara börja gymnasiet nu. Mina klasskompisar i klassen frågar mig varje dag om mitt gymnasieval. Man kan säga att jag är lite av klassens ”perfekta” som alltid vet allt. Då är det liksom mig som alla vill veta vart jag vill gå. Jag är så trött på att få frågan och vet inte vad jag ska göra. Ibland vill jag ljuga och säga en skola för att bli av med dom.

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej, gå prata med kurator på din skola. Du kan också fråga din klasslärare/mentor om råd.
    Det är ett lite av "ovanligt problem" - så jag vet inte riktigt vad jag kan råda dig till att göra annars än att du går pratar med personal på din skola och ber dem om råd.
    Vänligen
    SYV