Jonathan
    Hejsan, jag går fordon och transport programmet och ska välja transport.

    Jag har högt blodtryck, kommer inte ihåg exakta värdet.
    (Inte varit hos läkare)

    Då jag ska ta CE körkort behöver jag göra en läkarundersökning för att få lämplighetsintyget.

    Då är min fråga om jag blir nekad till mitt körkortstillstånd?

    Mvh Jonathan

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jonathan,
    det är en fråga som läkaren måste svara på och inte en studie- och yrkesvägledare.
    Om läkaren anser att du kan få Lämplighetsintyget, kommer du att få det. I annat fall förklarar läkaren för dig om varför du inte kan få Lämplighetsintyget.
    Vänligen
    ANNA