R
    Hej! Det är så att jag kom in på Samhällsvetenskapsprogrammet, och det blev jag jätteglad över. Men sedan fick jag reda på att klasserna delas in efter önskad inriktning som eleverna valt och där fick jag lite panik då jag valde media och kommunikation som önskad inriktning och det vill jag absolut inte gå.

    Går det att byta klass innan man börjat? Ringa till skolan eller så?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Vad tråkigt att det har blivit fel inrikting.
    Hur skolorna gör kan variera väldigt mycket, så det finns tyvärr inget generellt svar på.
    Om klasserna är fulla kan du förmodligen inte byta. Du har inget att förlora så jag skulle ändå råda dig att ringa till skolan för att se hur skolan ser på saker och om det finns möjlighet att byta klass?

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare