sara
    hej! jag fick för några få dagar sedan reda på vart jag kommit in. jag blev så missnöjd. hamnade som 11 reserv där jag ville gå och kom in i en skola en timme härifrån med en linje jag inte alls är intresserad av. jag ångrar att jag valde det gymnasiet men var så säker på att jag skulle komma in på mitt första val. kan man maila skolan och fråga om en plats? tycker skolan verkar vara helt toppen och deras utbildning var perfekt för mig. skolan jag hamnade som reserv i en är kommunalskola som ligger i min kommun, och skolan som jag kom in på ligger en och en halvtimme härifrån..... hur ska jag göra? gör nästan vad som helst för att börja i det gymnasiet jag kom som reserv på. för just nu ser jag inte alls fram emot gymnasiet.

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Sara!

    Vad tråkigt att du missnöjd!

    Jag tror inte att det hjälper att du kontaktar skolan då antagningen till gymnasiet sker genom gymnasieantagningen i ditt län. Dvs de har hand om ansökningarna. Eftersom du är 11 reserv så innebär det att programmet är "fullt", det finns inga lediga platser.

    Det du kan göra är att kontakta gymnasieantagningen i ditt län (där du gjorde din ansökan) för att få reda på om det finns någon skola och program som har lediga platser. Om det finns, kan du göra en sen ansökan dit, du blir då endast antagen i mån av plats.

    Kanske det skulle kännas bättre för dig än att börja på ett program och skola som ligger 1,5 h bort.

    Lycka till!
    Hälsningar
    Melina, SYV