Jasmin
    Hej jag har fått F i matematik och har godkänt i alla andra ämnen förutom Kemi och på språkval så går jag inte språket ja har valt då jag går i extra engelska så jag har F där fast inom parantes så skulle jag vara behörig till att komma in i samhällsprogrammet?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Tyvärr, Jasmin!

    F i Matematik gör att du inte är behörig till de nationella svenska gymnasieprogrammen. Till alla nationella svenska gymnasieprogram måste man bland annat ha godkänt betyg i matematik.
    Med F i Matematik är du behörig till de Introduktionsprogrammen>>, som ofta förkortas "IM". vilka de IM-programmen är, kan du se här >>.

    Hälsningar

    Daniel