a.
    Hej!

    Jag har sökt till universiteten nu men jag tror inte jag kommer komma in med betyg utan kanske större chans med högskoleprovet men jag har tänkt ansöka plats i komvux för betyg höjningar D.v.s tänkte söka med HP om jag kommer in tackar jag ja till platsen och jag nej till den ansökning jag gjort på komvux för betyg höjningar ? Får man göra så ? D.v.s tacka nej till den ansökning man gjort tidigare på grund av att man kommit in? D.v.s att jag inte går till komvux då i så fall.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej A,
    det går bra att tacka Nej till erbjuden studieplats. Det är frivilligt att läsa i alla ändra studieformer än grundskola dvs på komvux kan man läsa om man vill, man måste inte. Det går bra att lämna ÅTERBUD, det betyder att man ej längre vill ha studieplats.

    Vänligen

    Julia syv