Uno

    Hej! Jag har bara en snabb fråga gällande antagningen till Civ.ing inom maskinteknik. Ser man på antagningsstatistiken från HT-19, så ligger antagningspoängen på 19,27, men på alla tidigare år så har antagningspoängen legat under 19,0. Det jag undrar är om jag har någon chans att komma in på programmet med 19,0 i BII HT-20?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Antagning görs om varje gång, från början. Antal utbildningsplatser ställs mot de meriter som sökande har och vilket resultat det ger - bet man inte på förhand.

    Ditt meritvärde ligger på den nivån att du har en rimlig chans men jag kan inte ge ngn garanti.