Hej Merna!

    en regel som gjorde att man med 5 års arbetslivserfarenhet hade lättare att komma in på högskola pga man kunde lägga på lite "poäng" på resultatet av Högskoleprovet - är sedan några år tillbaka bortagen. Så nu konkurrerar alla på samma villkor. Alla som gjorde högskoleprovet och har ett giltigt resultat *, konkurrerar i samma urvalsgruppen till högskola - en urvalsgrupp som heter HP.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    P.S: * resultat av högskoleprovet gäller i 5 år framöver.