Yas
    På Antagnings poäng.se kan man se hur mycket poäng som gäller för olika linjer, säg att jag inte har tillräckligt med poäng för linjen som jag vill komma in på (lägre betygsnsitt) men får jätte bra resultat på HP, är det ändå värt att söka?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Ja, det tycker jag absolut. Det är värt att söka. Antagningsgränser går upp och ner - av olika anledningar. Är du mycket intresserad av en viss utbildning - sök. Du förlorar inget på att göra ansökan. Kommer du inte in, ställs du i Reserv och kan komma in från Reserv sen, eller så gör du inte det... men då har du i alla fall försökt.
    Och Lycka till!

    Julia syv