Astrid
    Hej! Jag går i 8an nu, mina betyg är rätt standard, några högre några lite lägre.
    Jag har varit borta pga sjukdom halva höstterminen och har kunnat ta igen allt nu.
    Jag vet vad jag ska göra för att höja mig och jag vet vad som behövs, så det är inte det som är problemet.
    Jag vill komma in på ProCivitas och jag vet vilka betyg och poäng som krävs (ca 280 poäng på samhälle, där jag vill gå), jag har kapaciteten men jag vet inte om jag hinner att höja mig i princip alla ämnena. tex so, vi ska fokusera på religon till hösten och de andra ämnena i so kommer vi ju då knappt hinna med . Men om jag inte kommer in på de programet jag vill preliminärt kan jag då satsa och om jag höjer mig på vårterminen och att jag kommer in där jag vill till slutantagningen som kommer ut under sommaren? Jag har dessutom tagit bort mitt moderna språk så måste prestera extra.. mvh orolig tjej här.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Astrid!

    Antagningsbesked i den preliminärantagningen spelar i princip ingen som helst roll. Det är det definitiva/slutgiltiga antagningen som spelar foll. Det är de betyg du får på vårterminen i åk9 som egentligen gäller.

    Gör ditt bästa och lycka till!

    L. :)

    Liselotte