Oscar
    Jag tar studenten till sommaren, 2018, och vill läsa till läkare men vill inte börja till hösten 2018. Eftersom antagningspoängen sjunkit de senaste åren så undrar jag ifall det är troligt att de kommer fortsätta göra det eller stabiliseras eller öka igen, eftersom jag inte vill börja direkt så är jag rädd att poängen ska gå upp igen när jag väl söker om 1-2 år.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Oscar,

    Antagningsgränser kan gå upp och ner - av olika anledningar. Jag kan nämna en del av dem anledningar, men det är inte till någon praktisk hjälp för dig.
    Svar på din fråga är att ingen vet hur det blir. Tyvärr tror jag inte du kan få svar på din fråga.

    Bästa hälsningar

    ANNA