Linus
    Hej!

    Jag går nu sista året i gymnasiet och går på det naturvetenskapliga programmet. Min dröm sen jag var liten var att bli läkare vilket det fortfarande är. Hur det ser ut nu med mina betyg kommer troligtvis ligga mellan 21,0 och 21,5 poäng och det verkar som att jag kan möjligtvis ha en chans på grund av att de verkar som att de senaste åren har antagningspoängen minskat för läkarprogrammet och undrar först varför det beror på det? Och om det kommer att minska ännu mer och om det kommer göra det hur mycket kommer det minst vara jag räknar även med antagnkngpoängen för de som har kompletterat eftersom jag själv har funderat på att gå prövningar för att försöka höja mina betyg.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linus,

    det är bra om du får så höga betyg som möjligt och även gör Högskoleprovet.
    Hur högt antagningsgräns hamnar nästa gång, är det ingen som vet.

    Vänligen
    ANNA