Emelie
    Jag vill höja mig i en kurs (svenska 1) för att vara säker på att kunna komma in på ett program i Lund i höst. Men hur funkar det egentligen för jag skickar ju min ansökan till Lund nu i april, men jag kommer inne ha hunnit höja betyget tills dess... om jag lyckas höja mig i och med en prövning i maj, kommer det kunna räknas med i min ansökan till höstterminen 2019 då?
    • : Sista dag att inkomma med kompletteringar blir 20 juni 2019, så de betyg du får och laddar upp senast 20 juni - kan påverka ditt meritvärde.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emelie,
    kika gärna på Antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum där står det bl.a att sista dag för Komplettering blir 20 juni 2019.

    Självaste ansökan måste du göra senast 15 april 2019. Men sedan kan man komplettera t o m 20 juni. De betyg som finns Antagning.se tillgängliga t o m 20 juni - bör kunna påverka ditt meritvärde (precis som Fredrik skriver i kommentaren till din fråga).

    Vänligen
    ANNA