Alice

    Jag vill ansöka till polisutbildningen på rekryteringsmyndigheten, men de kräver att jag ska välja utbildningen på antagning.se också. Problemet är jag har redan ansökt till andra utbildningar och rangordnat de, samt lämnat in min ansökan. Frågan är om jag tillägger polisutbildningen på antagning.se kommer min anmälningsnummer ändra? Liksom, kommer min plats på kön att ändras om jag tillägger en ny ansökan?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Alice,
    mitt råd är att du vänder dig till Antagning.se med din fråga. Du kan ringa och prata med personal på Antagning.se; de svarar i telefon på vardagar mellan kl.9 och kl.16; tel.nr är 0771-550720 och det brukar inte ta lång tid att komma fram på tel till Antagning.se... de brukar svara rätt snabbt.
    *****
    Fråga om just Polisutbildningen är speciell. Polisutbildningen är inte en akademisk utbildning, men ändå går via Antagning.se. Hur ansökan till polisutbildningen "sammastrålar" med dina övriga alternativ på Antagning.se - kan vi inte här på Fråga SYV svara på; vi äger inte den frågan. Det är Antagning.se som "äger" den frågan och du måste därför söka svar hos personal på Antagning.se

    Hälsningar
    Peter syv