Tindra
    Hej, jag går sista året på gymnasiet. Jag har haft det väldigt jobbigt dessa senaste åren vilket har resulterat i att jag inte har klarat av vissa kurser. Jag har för tillfället 500 poäng som inte är godkända, vilket gör att jag inte kommer få ut min examen. Jag undrar om jag kan läsa ett extra år på gymnasiet så jag kan få godkänt i de kurserna, eller hur går det till? Vet att komvux finns, men jag vill i första hand göra klart allt i skolan. Jag har också läkarintyg.
    Jag känner mig så stressad och vilse, hur ska jag gå till väga?
    Tack på förhand

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Tindra,

    Rektor på ditt program kan ansöka om förIängd studiegång - för din deI, och du skuIIe i så faII kunna Iäsa gymnasieutbiIdning på Iängre tid än 3 år, t.ex på 4 år.

    Om det är det du vill, råder jag dig prata med rektor på ditt program, förkIara vad du viII och diskutera kring det.

    VänIiga häIsningar

    Liselotte SYV

    Liselotte