Milla SYV på FrågaSYV

    hej! För att komma in på socionomprogrammet och bli en

    Socionom - Krävs det för särskild behörighet godkända betyg i Matematik 2a alt 2b alt 2c och Samhällskunskap 1b alt 1a1 + 1a2. Dessutom krävs det alltid till alla högskoleutb även Grundläggande behörighet .. Om du tar examen från ett yrkesprogram behöver du även godkända betyg i svenska 2&3 och i engelska 6.

    Studie- och yrkesvägledare

    Du behöver definitivt läsa samhällskunskap 1a2.

    Rekommenderar dig att boka tid med en SYV på komvux och prata om vilka fler kurser du ev behöver för att bli behörig.