Johanna
    Jag är riktigt dålig på spanska och känner att jag hellre satsar på ämnen jag är bra på. Så jag undrar om jag behöver ha moderna språk i estet musik musiker programmet

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    På Estetiska programmet behöver man inte läsa Moderna språk. Kika gärna på Programplan för ES; du ser att Moderna språk står under "programfördjupning" vilket betyder att man får, om man vill, och om skolan kan erbjuda det - läsa moderna språk som valbara kurser, men det går att ta ut examensbevis utan att på ES ha läst moderna språk.