Vilgot

    Hej Jag går på teknikprogrammet på gymnasiet och vi hade delprov 1 i matte 1c och pga av ren otur fick jag f. Vi har 1 kapitelprov kvar och NP betyder detta att jag kommer att få f i hela kursen?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Vigot,
    det är Lärare och inte SYV som sätter betyg; som SYV har man inte den utbildningen som krävs för att kunna svara på frågor om betygssättning (vilket betyg som måste sättas...). Men av erfarenhet vet jag att NP, nationella provet, är ett mycket viktigt prov; detta av flera anledningar: för det första, så omfattar NP Hela kursen; för det andra - så är det samma prov som skrivs av elever från olika städer och olika program (teknik och naturvet. eleverna alla läser matte 1c).
    Gör ditt bästa under den återstående delen av kursen. Satsa på NP. Om du får godkänt på NP, har jag mycket svårt att tro att du skulle få F på kursen.
    Lycka till!
    D: