Emil
    Jag läser tredje året på tekniklinjen och har klarat alla kärnämnen samt gymnasiearbetet. Dessvärre har jag F i 3 kurser (Biologi1 100p, Fysik2 100p, Historia1a2 50p) och tillsammans blir det alltså 250 kurspoäng som jag har F i. Jag är osäker på om jag har behörighet för en gymnasieexamen.

    Stämmer det fortfarande att 250 är gränsen för kurspoäng man kan ha F i och ändå få en gymnasieexamen, eller har denna gränsen minskats?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du uppfyller kraven för gymnasieexamen, läs Om vilka kraven är>> och borde få Examensbevis.

    • : Tack så mycket för hjälpen!
    • Mikael : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!