Lisa
    Hej, jag är en tjej som nu efter sommarlovet börjar mitt första år på gymnasiet. Mitt meritvärde är 292.5 p och jag är ganska nervös inför den slutliga antagningen. Jag har valt Sam Sam där antagningsgränsen är 195p och medianen 222.5p. Hur stor är chansen att jag kommer in? Kommer jag lyckas att komma in i det gymnasiet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Lisa,

    de siffror som du nämner i din fråga är från förra året eller från den preliminära antagningen, eller hur? Vi vet inte var antagningsgräns "hamnar" i år, men jag tycker du har all anledning att tro att du kommer in.

    Jag lovar personligen hålla tummarna för dig hårt!

    Lycka till!

    Bästa hälsningar

    ANNA