Gabriella

    Hej! Jag tänkte söka in till sjusköterksaprogrammet på Jönköping universitet nu till våren. Har behörighet i alla ämnen och ett slutomdöme på 2.5 från folkhögskola. Är det ett okej betyg för att ta sig in på sjuksköterskaprogrammet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej;

    enligt vad antagningsstatistiken säger, så krävdes det senast 3.50 i omdöme från en folkhögskola för att komma in på Jönköpings universitets Sjuksköterskeprogrammet; och innan dess 3.00 ... under de senaste åren kunde man tyvärr inte komma in med 2.50 i omdöme i BF-urvalet (omdöme från en folkhögskola); därför känns det som att chansen är liten... Rekommenderar att du gör högskoleprovet; då kommer du konkurrera även i HP-urvalet.

    Vänligen
    Julia syv