Samir
    Hej!
    Just nu går jag sista terminen på Handels & Administrationsprogrammet vilket betyder att jag tar studenten.
    Jag vet att jag vill plugga vidare, dock vet jag inte hur jag ska göra för att läsa de kurser som saknas eller behöver höjas för att få högre jämförelsetal.
    Jag vill söka vidare till Juristprogrammet eller Kandidatprogram i statsvetenskap med offentlig politik och organisation.
    Kan jag läsa Historia 1a2, Samhällskunskap 1a2, Mattematik 3b och ifall jag behöver göra prövning på någon kurs under en termin?

    Jag vet att konkurrensen är svår, men jag behöver vägledning för att kunna planera vad jag ska göra. All tips & råd uppskattas!
    Mvh Samir

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Kika på din kommuns hemsida, den kommunen där du är folkbokförd - för att hitta kontaktuppgifter till komvux; se när Ansökningsperioden är på komvux i din kommun. Det är på komvux i din kommun eller på en folkhögskola som du kan ansöka om att läsa de kurser som fattas.

    Gör högskoleprovet redan nu, under våren. Resultat av HP är giltig i fem år.