Felix
    Hej!

    Jag är inne på att söka till flertalet universitet i Storbritannien och undrar vilka betyg man ska ange som ”qualifications”. Har nämligen kompletterat flera av mina betyg från gymnasiet. Kommer inte in utan mina kompletterade betyg, så undrar nu vilka jag ska ange?
    Tack på förhand!
    • Karin : ange alla betyg du har. just vad varje enskild universitet menar med Qualifications (kvalifikationer, meriter) kan vara olika. Du förlorar inget på att uppge alla betyg som du har. Lycka till!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Felix,

    kontakta de universitet som du söker till och fråga vad de vill att du ska skriva under ”qualifications”. Om du inte vill eller kan göra det, skriv då, enligt Karins förslag (se hennes kommentar till din fråga) Allt som du har uppnått - alla betyg och de högsta betygen som du har uppnått.
    Om du har först fått lägre betyg på gymnasiet och sedan högre betyg i samma kurs, då är det högre betyget som gäller; så är det i Sverige och så borde det vara även utomlands.

    Bästa hälsningar

    ANNA