Hej Mina,

    mitt råd är att du i första hand satsar på Högskoleprovet.

    Det är så pass hög antagningsgräns som brukar vara på juristprogrammet i Sverige, att min bedömning är att du inte kommer uppnå det meritvärde som skulle kunna ge dig plats på den utbildningen. :(

    OBS! tips - kika på Utvidgad juridisk introduktionskurs>>> - som har platsgaranti (alla behöriga sökande antas). Den är på distans. Sedan kommer de ca 20 elever från den kursen som uppnår högst resultat mot slutet av kursen in på juristprogrammet. Det är ännu en möjlig väg in på juristprogrammet.