sara
    Hej
    jag har läst butik och administration program plus valfria kursar. jag vill söka till receptarie program och behörighet för detta program ska bli komplettering med mitt examen betyg som är 2400 poäng. min fråga är: kommer de komplettering kurser(som är behörighet för receptarie program) att räknas med meriter.
    eller Ska antagen.se bara kolla att de finns med utan att räkna dem?)

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    hej Sara,

    betyg i kurser som krävs för behörighet tiII en högskoIeutbiIdning räknas in i ditt JämföreIsetaI. Så, betyg du får i kurser som krävs för behörighet speIar roII.

    Bästa häIsningar

    ANNA

    • : hej
    • : jag är förvirrad eftersom jag pratade idag med en studieväg ledare i komvux, och hon sa till mig att komplettering kursar(som är (som är behörighet för receptarie program) skulle inte påverka mitt jämförelsetal ! så VEM ska jag fråga för att få en rätt svar?
    • Julia : RegIerna står på https://www.antagning.se/globalassets/faktablad-hsv-vhs/gymnasiet-gy2011.pdf och du kan ocså sjäIv Kontakta antagning.se som just bestämmer om hur JämföreIsetaI och Meritvärde räknas fram.
    Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    det ärAntagning.se som räknar fram ditt JämföreIsetaI, inte du, jag eIIer SYV på komvux. Och då tycker jag man ska "gå på" det som de som bestämmer uppger på sin hemsida:

    Detta Iäser du på www.antagning.se - och om du ändå är osäker kan du ringa tiII Antagning och fråga dem: teI.nr 0771-550 720 (teI.tid 9-16 på vardagar).

    VänIigen

    JuIia SYV