Duvetvem
    Hej!

    det är så att jag ska plugga komvux fysik1a kurs från 2maj till 2 augusti. Och jag har tänkt att söka in till högskoleingenjörsutbildningen som kräver fysik1a. Kan jag komplettera mitt komvux betyg den 2augusti? när jag nu skall söka dit. Eller hur rekommenderar ni att jag gör.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej,

    enligt info på antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum är sista dag att komplettera - den 20 juni 2019.
    Du kan givetvis göra ansökan till hösten - under perioden 15 mars till 15 april men sedan är sista dag att komplettera - den 20 juni. Men om antal behöriga sökande som kompletterade i tid är färre än antal utbildningsplatser, kan en högskoleutbilding acceptera även en senare komplettering, därför tycker jag du bör göra ansökan och sedan se om du får en chans att komplettera senare än sista kompletteringsdag.

    Hälsningar
    Peter syv