Ros
    Hej! Jag går i tvåan nu, och som jag har uppfattat så kan man inte läsa på komvux samtidigt som man går på gymnasiet. Men jag undrar om man kunde göra det under sommaren i Stockholm? Jag ville gärna kunna plugga Matte 2b under sommaren eftersom att jag nu håller på med Matte 1b, efter att jag fick F på ämnet. Om inte det, finns det andra förslag? Vill gärna inte hålla på med det i trean.
    • Milla : Komvux kommer inte anta dig, så länge du inte är helt färdig med gymnasiet . Fråga på din skola eller i din kommun om Sommarskola, som ofta erbjuds i svenska, eng och matte.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ros,
    jag förstår din tanke och det vore bra om en sådan möjlighet fanns, men tyvärr... ! Om du vänder dig till komvux, kommer du få svar att du måste antingen vara över 20 år eller ha fått 3-årig utbildning på gymnasiet, redan; och att i annat fall är du "för ung" för komvux.

    Mitt förslag är Självstudier för dig under sommaren:

    känner du till www.matteboken.se ? där är kurser i matte upplagda för repetition och för självstudier.