Oaaa
    Hej! Jag går på komvux (gymnasienivå) genom min kommun, men de beställer distanskurserna från en distansskola.

    Jag har tidigare bytat kurser, men nu vill jag byta en gång till. Kostar det för min kommun att byta kurser? Eller går det bra att byta utan extra kostnader ifall kursen inte har börjat?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hejsan!

    Det kan inte vi på Fråga SYV svara på... du måste fråga på komvux i din kommun - vilka underleverantörer de har avtal med. Komvux köper platser på olika skolor och/eller har undervisning i "egen regi", dvs på sin egen komvux-skola i kommunen.

    Beroende på hur avtal ser ut mellan komvux i din kommun och de olika UBA(utbildningsanordnare), så blir det väldigt olika vad det gäller extrakostnader.

    Jag hoppas att du har förståelse att vi på Fråg SYV ej kan svara på din fråga, tyvärr.

    Har du andra frågor, är du jättevälkommen att höra av dig igen.

    Trevlig helg!

    L.

    Liselotte
    • : Hej! Tack för ditt svar. Jag ska ta upp det med min kommun's komvux.
    • Mikael : Bra! Gör det och lycka till!