Isabella
    Hej!

    Kom nyligen på att jag vill studera filmvetenskap på Stockholms Universitet efter jag gått ut gymnasiet! Dock fick jag F i Matte 2b i tvåan, (ska göra omprov nu i början av terminen, men är ändå rädd att jag får F igen). Vad händer om jag får F i slutbetyg i Matte 2b? Kan jag då inte gå filmvetenskap? Tack på förhand!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej,
    på Sthm.universiete ser jag att det finns Masterprogram i filmvetenskap, som är påbyggnad efter kandidat (man ska först ha läst på högskolenivå i minst 3 år)....
    Däremot finns det Grundutbildningar, ex. på Linneéuniversitetet (Växjö) - Språk-kultur-och-kommunikation/inriktning-filmvetenskap, eller Filmprogrammet i Örebro där matte 2 inte krävs för särskild behörighet.

    Liselotte