Moa

    Hej! Jag funderar på att söka in på Handelshögskolan men har inte uppnått C i varken Spanska 3 eller 4. Som jag har förstått det är C i spanska3 ett krav för att kunna söka in, stämmer det? Om det är fallet, finns det någon annan lösning?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Moa,
    om du med "Handelshögskolan" menar HHS i Stockholm som är en privat högskola, så ställer de upp sina egna, särskilda regler, som ej finns vid ansökan till andra, statliga, lärosäten (högskolor och universitet) i Sverige.

    Du behöver uppfylla de kraven som de ställer. Prata med studievägledare på just den skolan.
    Lycka till!
    hälsningar
    Mikael