Ramazan
    Hej! Jag har läst samhällskunskap 1b och ville veta vad behöver man för att kunna läsa till civilekonomprogrammet? När jag läste på antagningskravet så stod det att man ska ha läst samhällskunskap 1b 1a1/1a2. Har redan läst samhällskunskap 1b och klarat det behöver jag läsa de andra kurserna inom samhällskunskap för att kunna bli behörig i civilekonomprogrammet? Tack.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Nej, Ramazan, du behöver inte läsa de där andra kurserna i samhällskunskap. Om du har godkänt betyt i Samhällskunskap 1b, är du behörig vad det gäller Samhällskunskap.

    Kurserna 1a1 och 1a2 utgör tillsammans 1b-kurs. Har du redan godkänt betyg i en större kurs, som innehåller de två mindre kurser; behöver du inte ha betyg även i de "ingående" kurserna.

    Vänligen

    Julia SYV