Ida
    Hej!
    Fick nys om en folkhögskoleutbildning till Kreativ Producent. Det sägs finnas en efterfrågan av näringsliv, kommuner.
    Men enligt prognoser är det inte ett glatt yrke. Vad har ni att säga om det?

    Mvh
    Ida

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ida, om du menar den här utbildningen>>, så det en ny utbildning. De som startar upp den, hoppas att man ska kunna få jobb eller utvecklas i sitt nuvarande jobb (det finns ju folk som tar ledigt för studier - tjänstledigt - och återkommer till sina "gamla" anställningar) - så det är inte endast folk som ej har anställning och vill få jobb, som kommer att söka till den utbildnignen;
    det går säkert också att starta ett eget företag, eller bli frilansande författare eller journalist.

    Det går inte att ge någon sort garanti på att kunna få jobb eller många uppdrag. Det finns ju inte jobbgaranti i Sverige idag. Hur stor sannolikheten är att få "jobb"... och vad man menar med "jobb" kan vara rätt olika också! - kan vi inte svara på.
    Vänligen

    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare