Milla SYV på FrågaSYV

    Till kriminologiprogrammen på svenska lärosäten brukar krävas godkänt betyg i matte 2a eller 2c eller 2b. Kika ex.på Krinimologipr. På Malmö universitet

    men det kan inte uteslutas helt att det kan finnas möjlighet att få ut kandidatexamen i kriminologi även om man ej har godkänt betyg i matte 2; du får antingen försöka få godkänt betyg i matte 2a eller fråga studievägledare på de lärosäten där man kan läsa kriminologi, om vilka kurser som ev ej kräver matte2 men kan sättas ihop till kandidat i kriminologi.

    Studie- och yrkesvägledare