Liwan
    Hej
    Går det att söka till KTH (högskoleingenjör) på VT2020 eller tar dom bara in folk på HT?. Kollade på antagning o det finns inte.
    Mvh L

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Liwan,
    ansökningsperiod (vad gäller högskoleutbildningar i Sverige) till VT20 kommer starta 16 sept.2019 - det är den dagen som vi ska få se alla de kurser och program som planeras att starta på våren 2020, men KTH brukar inte erbjuda Högskoleingenjörsprogrammen med start på vårterminen, därför är det mindre troligt att det kommer bli start på våren som kommer; men vi ska se när ansökningsperiod börjar, den 16 sept. för då vet man säkert... Planera annars att söka till hösten 2020.
    Vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare