Ingela

    Hej, I mitt slutbetyg från 1997 så finns inte Engelska B & Psykologi A med. De finns dock på ett sk samlat betygsdokument. Jag tänker söka till sjuksköterskeutbildningen för VT20. Jag läste att man kunde få meritpoäng för att man läst Psykologi A. Det krävs inte för utbildningen dock. Om det räknas med som meritpoäng, räknas det även med i mitt meritvärde även om det inte behövs för utbildningen?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Ingela,
    enligt vår tolkning av reglerna borde du få 0.25 meritpoäng för din psykologikurs, även om den inte finns med i Slutbetyget, utan på ett Samlat betygsdokument.
    Men det är Antagning.se som räknar fram ditt meritvärde när du söker till en högskoleutbildning. Deras tolkning av reglerna gäller.

    Hälsningar

    Mikael