Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Pernille,

    BF-programplan finns här>>;
    ang. Grundläggande behörighet - så finns det både möjlighet att läsa de kurser inom programmets 2500 poäng eller som U-kurser, utökade, extrakurser.
    Det är följande kurser som måste vara betygsatta med lägst E -

    Svenska eller SAS 3 - inom programfördjupningen och Eng 6 - inom Individ.val.
    Du har rätt på ett Yrkesprogram läsa kurser för Grundläggande behörighet och du har rätt att välja om du vill läsa dem, enl. förslag ovan, inom programmet eller som U-kurser/utökade.

    Liselotte