Yas
    Jag går just nu andra året på NA-programmet och jag tycker inte att min förra samhällslärare gav mig ett rättvist betyg, jag fick ett B, trots att jag uppnått kriterierna för A. Jag kunde inte göra något åt det då sa han. Jag pratade nyss med den nya samhällsläraren. Han sa att om jag fick godkänt av rektorn, kunde jag göra ett kursprov. Jag läste lite på skolverket men det var lite oklart, får jag skriva det trots att jag inte fått F på kursen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Som Regel får inte eleven göra prövning mesans hen fortfarande är elev på gymnasiet men din Rektor kanske kan bevilja ett Undantag! Fråga rektorn och lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare