Hej Mona,
    det rådet mycket hård konkurrens om jobb/uppdrag som Programledare. Det går inte riktigt ge bra råd om vilka kurser man ska läsa. Det är mycket annat än utbildning som spelar roll: kontakter, personlighet, talang och tur.
    Om jag måste rekommendera några kurser - så är det inom retorik, text-kommuniaktion och annan kommunkation och t o m inom teater/uppträdande - som det är bra att ha kunskaper och färdigheter inom. Vilka kurser inom Individ.val kan din skola erbjuda? Var god skicka en lista på kurser som du kan välja mellan.

    Länktips: Framtid.se/yrke/programledare.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Digitalt skapande 1 100 Medieproduktion 1 100 Medieproduktion 2 100 Medier, samhälle och kommunikation 1 finns på Film och tv produktion som kurser och inom Radioboch ljud finns det
    • : detta är estetik och media kursernas erbjudande inom film och tv och radio och ljud
    • : Vad rekomenderar du är bäst att ta utav kurserna
    • Anna : Medier, samhälle & kommunikation - kursen rekommenderar jag. Och i andra hand Medieproduktion.
    Läs alla kommentarer