Shahrzad
    Om man har en läkare utbildning eller tandläkare utbildning i Europa,

    vad ska man göra för att får jobba i USA som legitimerad läkare eller tandläkare?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    det kan vara olika regler i olika stater i USA.
    Man får vända sig till myndigheter i den aktulle staten i USA och fråga dem.
    Kompletteringar kan krävas. Och det kan vara lättare/svårare att få tillåtelse att jobba i olika stater i USA med samma europeisk utbildning.
    Mer är så kan vi på fråga syv tyvärr inte hjälpa i den frågan.
    Testa fråga USA´s ambassad - https://se.usembassy.gov/ - de kanske har någon sort sakkunnig på ambassaden eller så bör de kunna hänvisa någonstans där info finns. Dock kan det vara ganska så olika regler i olika stater - bra om du direkt uppger vilken stat du är mest intresserad av. Jag tror inte de orkar svara separat om varje stat i USA.
    Vänligen och lycka till!
    ANNA