Daniella
    Hej!
    Jag går för tillfället ekonomi och avslutar nu år 2. Jag börjar fundera på om jag vill studera vidare till läkare istället. Jag vet att jag inte har full behörighet och det betyder att jag måste läsa till några ämnen. Jag har möjligheten att läsa naturkunskap 2 som inviduelltval.

    Min fråga är vad motsvarar naturkunskap 2?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Daniella,
    Naturkunskap 2 innehåller Delar av tre kurser: Fysik 1a, Kemi 1 och Biologi 1. På ett ungefär kan man säga att om man har fått godkänt betyg i Naturkunskap 2, kan man ca en fjärdedel av innehåll i kursen Fysik1a och ca var sin tredjedel i kurserna Kemi 1 och Biologi 1.

    Bästa hälsningar

    ANNA

    • : Vad skulle vara det bästa alternativet då för mig? Har läst att man kan läsa in de ämnen som behövs efter gymnasiet. Vad betyder det?
    • Anna : Det betyder att man kan läsa på komvux: Fysik1a och sedan Fysik2; Kemi1 och sedan Kemi2; Biologi1 och sedan Biologi2 och upp t o m Matematik 4. Andra alternativ är - naturvetenskapligt basår på högskolenivå eller studier på en av folkhögskolorna.